دیگر مقالات
پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکوالتور از انواع پمپ است که در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند. این پمپ ها آب را سیرکوله می کنند (در یک مدار به صورت دایره‌وار می‌چرخانند) و در دو مدل ارائه می شوند. اگر می‌خواهید در مورد این مدل از پمپ اطلاعات کاملی به دست بیاورید، این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت و اپلیکیشن پارس قطعه را از دست ندهید. با پارس قطعه همراه باشید ...
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می‌شود. شوفاژهای قدیمی‌تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله‌ها جریان پیدا می‌کرد گرم می‌شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می‌شد تا جریان آب داغ قطع نشود. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه‌ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج‌ گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه‌ای یک پکیج شوفاژ
پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

امروزه و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شهر نشینی، استفاده از پکیج دیواری به عنوان وسیله گرمایشی و تامین آب گرم با راندمان بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر در وسایل و تأسیسات ساختمان بدل گردیده است. با توجه به این موضوع و حضور رقبای بسیاری در بازار پکیج شوفاژ دیواری ساحت داخل بر آن شدیم گه مقاله ای برای بررسی دو برند ایرانی پکیج شوفاژ دیواری با نام های لورچ و بوتان را در خدمت شما مخاطبان قرار بدهیم. در ادامه با پارس قطعه همراه باشید
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

در این مطلب از پارس قطعه به بررسی برخی از مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری، آشنایی با مبدل اصلی و انواع آن و در نهایت مشکلات شایع خرابی مبدل حرارتی اصلی و نحوه رفع اشکال آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

هواگیری پکیج از جمله اقدامات کاربردی و مفید برای افزایش راندمان و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی در پکیج به شمار می رود. هواگیری در پکیج های دیواری ضمن خارج ساختن هوای اضافی موجود در رادیاتور و پکیج، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش طول عمر و کارکرد بهینه این مدل سیستم گرمایشی را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت هواگیری همچنین تخصصی بودن مراحل آن، در این مقاله قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه هواگیری در پکیج های دیواری بپردازیم.
بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

نشتی آب از پکیج از ایرادات و مشکلات رایج پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل به دلیل عوامل و دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در صورت آب دادن پکیج دیواری، برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین بازه زمانی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت، خسارات و هزینه های گزافی به مصرف کننده تحمیل می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از پکیج دیواری پرداخته ایم.
بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.
منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط در پکیج چیست؟ منبع انبساط یکی از قطعات مهم در پکیج دیواری است درباره اینکه پکیج دیواری چیست ؟ و نحوه عملکرد آن چگونه است در مطالب قبلی توضیحاتی داده بودیم اما در ادامه مباحث قصد داریم تا درباره قطعات پکیج دیواری و اجزای آن ها صحبت کنیم پس با پارس قطعه همراه باشید...
هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

فلومتر چیست و چه کاربردی در پکیج شوفاژ دیواری دارد؟ محل قرارگیری فلومتر کجاست؟ ساختار و اجزاء فلومتر چه هستند؟ عیب یابی فلومتر پکیج و نکاتی در مورد تعمیر فلومتر پکیج مطالبی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. فلومتر پکیج در واقع به عنوان یک حسگر دبی سنج در پکیج عمل می­کند و دارای یک ساختار مکانیکی متشکل از حسگر، آهنربا و توربین مغناطیسی (پروانه توربینی شکل) است. هر بار که آب از توربین مغناطیسی فلومتر عبور می­کند، توربین به چرخش درآمده و همزمان دو پلاتینی که در نزدیکی فلومتر قرار گرفته
معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

در این مقاله به بهترین پکیج دیواری های موجود در بازار که از لحاظ کیفیت و عملکرد در سطح بالا و قابل رقابتی قرار دارند و همچنین به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند اشاره خواهیم داشت.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

اهمیت و ضرورت هواگیری پکیج

وجود هوا در لوله ها و اتصالات پکیج های شوفاژ دیواری، به تدریج موجب فرسودگی و خوردگی این قطعات و متعلقات می شود. از سوی دیگر، عدم انجام هواگیری علاوه بر ایجاد مشکل در کارکرد مطلوب پکیج، خرابی و معیوب شدن پمپ دستگاه را در پی دارد.

همچنین، عدم توجه به هواگیری پکیج دیواری، با ایجاد سروصدا در اتصالات و لوله های پکیج و عدم تولید حرارت و گرمایش مطلوب در محیط، همراه است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بهترین زمان انجام هواگیری دستگاه های پکیج تحت تاثیر پارامترهایی مانند مدت و سابقه استفاده از دستگاه، میزان ارتفاع ساختمان از سطح زمین و برند و مدل محصول قرار دارد.

مزایا هواگیری پکیج دیواری

از بین رفتن سروصداهای اضافی و غیر عادی در لوله ها، تنظیم نمودن فشار آب، رفع مشکلات گرم نکردن آب پکیج، توزیع هوای گرم، مطبوع و یکنواخت در محیط و ارتقای راندمان و بهره وری دستگاه، از مهم ترین مزایای انجام فرایند هواگیری پکیج محسوب می شود.

گفتنی است که انجام هواگیری تجهیزات گرمایشی مانند پکیج، در مفهوم خروج هوای اضافی در لوله ها و پمپ دستگاه می باشد. انجام این فرآیند در بازه زمانی مناسب و به صورت صحیح، از بهترین شیوه ها برای کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و بالا بردن طول عمر دستگاه تلقی می گردد.

همچنین، افراد ساکن در طبقات بالایی ساختمان، به دلیل پایین بودن فشار در لوله های شوفاژها و رادیاتورها، امکان دارد بیش از افراد طبقات پایینی به انجام عملیات هواگیری پکیج نیاز پیدا کنند.

آموزش نحوه هواگیری پکیج دیواری

با آغاز فصل سرما، هواگیری پکیج از اقدامات لازم و کاربردی برای محافظت و نگهداری از دستگاه محسوب می‎‌شود. هواگیری پکیج دیواری از مراحل گوناگونی تشکیل شده است و از قسمت پمپ و به وسیله پیچ مخصوص هواگیری صورت می پذیرد.  در این بخش به بررسی مراحل هواگیری در پکیج های دیواری می پردازیم:

مرحله اول: در اولین گام می بایست شیر آبگرم را باز گذاشته تا ضمن روشن شدن پکیج، پمپ دستگاه شروع به فعالیت نماید.

مرحله دوم: یک دستمال خشک و بزرگ در قسمت زیر پمپ قرار می گیرد. این شیوه مانع از مرطوب شدن محیط پیرامون توسط آب خروجی پمپ می شود.

مرحله سوم: قسمت انتهای پمپ را مورد بررسی قرار داده تا پیچ مخصوص هواگیری دستگاه پیدا شود. غالبا پیچ مربوط به هواگیری متناسب با برند تولیدکننده و نوع، در قسمت انتهایی پمپ تعبیه می گردد.

مرحله چهارم: از مراحل هواگیری پکیج می بایست متناسب با نوع پیچ، ابزار و پیچ گوشتی مناسب را انتخاب نموده و پیچ مربوطه را از پمپ باز نمود. با بازکردن پیچ هواگیری، هوا و آب موجود در داخل پمپ تخلیه می شود. به طور معمول، پیچ هواگیری دستگاه برخلاف عقربه های ساعت چرخیده می شود.

مرحله پنجم: پس از تخلیه هوا از پمپ، پیچ هواگیری را در سرجای خود قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی، سفت و محکم می گردد. در این مرحله، پیچ باز شده در جهت عقربه های ساعت بسته می شود. ناگفته نماند که در هنگام خارج شدن آب و هوا به بیرون، صدای غیرعادی ایجاد شده، با تخلیه کامل آب و هوا، به تدریج از بین می رود.

نکته: در هنگام باز کردن پیچ هواگیری آب تخلیه شده از داخل پمپ پکیج دیواری بسیار داغ و گرم می باشد. برهمین اساس، به منظور جلوگیری از سوختگی، از دست و بدن خود باید محافظت به عمل آورد. همچنین، هواگیری پکیج دیواری، به ویژه پمپ، ضمن کاهش سروصدای دستگاه، به یکنواخت و یکدست شدن دمای آبگرم کمک شایانی می نماید.

چگونه رادیاتور و شوفاژ را هواگیری کنیم؟

در صورت شنیدن صدای شرشر آب در رادیاتورهای گرمایشی پره‎‌ای یا صدای تق تق در رادیاتورهای پنلی، هواگیری رادیاتور و شوفاژ بیش از پیش ضرورت پیدا می کند.

برای انجام این فرآیند در ابتدا باید رادیاتور یا شوفاژ را خاموش کرد. چراکه روشن بودن دستگاه موجب افزایش هوای داخل رادیاتور می شود.

در قسمت بالای رادیاتورها غالبا یک پیچ تعبیه شده که می بایست به منظور خارج کردن هوای اضافی با استفاده از انبردست یا پیچ گوشتی آن را باز کرد. در این مرحله باید خلاف عقربه های ساعت پیچ هواگیری رادیاتور را چرخاند. همچنین، قبل از اقدام به هواگیری باید یک سطل یا ظرف مناسب در قسمت زیر شیر رادیاتور قرار داد.

در ادامه فرآیند هواگیری، پیچ مربوطه را به صورت آهسته و آرام باز نموده تا فشار زیاد آب سبب پرت شدن آن نشود.

اگر برای بازه طولانی هواگیری رادیاتور انجام نشده باشد، بوی نامطبوع و آب زرد رنگ از دستگاه خارج می‌شود. تا زمانی که صدای شرشر یا حباب قطع نگردد، می بایست فرآیند هواگیری رادیاتور را ادامه داد. پس از قطع شدن صدا، پیچ هواگیری را در جهت عقربه های ساعت محکم بسته و اطراف آن را با یک دستمال پاک و خشک تمیز کنید. پی از طی این مراحل فرآیند هواگیری رادیاتور گرمایشی به پایان می رسد.

آموزش نحوه تنظیم فشار پکیج

شایان ذکر است که پس از انجام هواگیری پکیج و رادیاتور، باید نسبت به تنظیم فشار پکیج شوفاژ دیواری اقدام نمود.

در حالت نرمال، فشار پکیج بر روی اعداد 1/5 الی 2 بار قرار دارد. در صورت پایین بودن فشار پکیج از این میزان، با باز کردن شیر آبی واقع در زیر دستگاه می توان فشار آن را بالا برد. توجه شود که هرگز نباید فشار پکیج از 2 بار بیشتر شود. چراکه این امر می تواند آسیب و صدمه جدی به دستگاه وارد کند.

به طور معمول، پس از انجام فرآیند هواگیری پکیج دیواری، مشکلاتی مانند صداهای غیر متعارف رادیاتور و گرم نبودن آبگرم مصرفی و بهداشتی و نوسانات موجود در فشار آب به نحو مطلوب برطرف می گردد.

خلاصه:

در این مطلب به بررسی نحوه هواگیری در پکیج های دیواری، رادیاتور و شوفاژ پرداخته و ضرورت و مزایا انجام این کار را مورد بررسی قرار دادیم. هواگیری پکیج امری تخصصی بوده و پیشنهاد پارس قطعه این است که این امر را به سرویسکاران حرفه‌ای بسپارید. 
برای خرید انواع لوازم جانبی و ابزار نصب رادیاتور و پکیج شوفاژ دیواری به این قسمت از سایت و فروشگاه اینترنتی پارس قطعه وارد شوید.