دیگر مقالات
پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

پمپ سیرکوالتور از انواع پمپ است که در سایزها و اندازه های مختلف وجود دارند. این پمپ ها آب را سیرکوله می کنند (در یک مدار به صورت دایره‌وار می‌چرخانند) و در دو مدل ارائه می شوند. اگر می‌خواهید در مورد این مدل از پمپ اطلاعات کاملی به دست بیاورید، این مقاله از مجموعه مقالات وبسایت و اپلیکیشن پارس قطعه را از دست ندهید. با پارس قطعه همراه باشید ...
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

شوفاژ یکی از وسایل گرمایشی است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و تقریبا در هر آپارتمانی استفاده می‌شود. شوفاژهای قدیمی‌تر با حرکت آب داغی که از موتورخانه در لوله‌ها جریان پیدا می‌کرد گرم می‌شد. سوخت منبع انرژی موتورخانه یا شوفاژخانه گازوئیل بود و هر ماه یک بار باید مخزن گازوئیل پر می‌شد تا جریان آب داغ قطع نشود. اما با گذشت زمان و تمایل به جایگزینی گاز به جای گازوئیل، دیگر شوفاژخانه‌ها از دور خارج شدند و جای خود را به پکیج‌ گازی دادند. حالا دیگر در هر خانه‌ای یک پکیج شوفاژ
پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

پکیج دیواری لورچ بخریم یا بوتان

امروزه و با توجه به شیوه زندگی مدرن و شهر نشینی، استفاده از پکیج دیواری به عنوان وسیله گرمایشی و تامین آب گرم با راندمان بالا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر در وسایل و تأسیسات ساختمان بدل گردیده است. با توجه به این موضوع و حضور رقبای بسیاری در بازار پکیج شوفاژ دیواری ساحت داخل بر آن شدیم گه مقاله ای برای بررسی دو برند ایرانی پکیج شوفاژ دیواری با نام های لورچ و بوتان را در خدمت شما مخاطبان قرار بدهیم. در ادامه با پارس قطعه همراه باشید
آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

آموزش شیوه تعمیر انواع مختلف مبدل اصلی پکیج شوفاژ دیواری

در این مطلب از پارس قطعه به بررسی برخی از مشکلات رایج استفاده از پکیج شوفاژ دیواری، آشنایی با مبدل اصلی و انواع آن و در نهایت مشکلات شایع خرابی مبدل حرارتی اصلی و نحوه رفع اشکال آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

آموزش جامع نحوه هواگیری پکیج دیواری، رادیاتور و شوفاژ

هواگیری پکیج از جمله اقدامات کاربردی و مفید برای افزایش راندمان و جلوگیری از بروز مشکلات و ایرادات فنی در پکیج به شمار می رود. هواگیری در پکیج های دیواری ضمن خارج ساختن هوای اضافی موجود در رادیاتور و پکیج، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش طول عمر و کارکرد بهینه این مدل سیستم گرمایشی را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت هواگیری همچنین تخصصی بودن مراحل آن، در این مقاله قصد داریم به آموزش صفر تا صد نحوه هواگیری در پکیج های دیواری بپردازیم.
بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

بررسی مهم ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

نشتی آب از پکیج از ایرادات و مشکلات رایج پکیج دیواری محسوب می شود. این مشکل به دلیل عوامل و دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. در صورت آب دادن پکیج دیواری، برطرف کردن مشکل در کوتاه ترین بازه زمانی، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت، خسارات و هزینه های گزافی به مصرف کننده تحمیل می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از پکیج دیواری پرداخته ایم.
بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.
منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط چیست؟ و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع انبساط در پکیج چیست؟ منبع انبساط یکی از قطعات مهم در پکیج دیواری است درباره اینکه پکیج دیواری چیست ؟ و نحوه عملکرد آن چگونه است در مطالب قبلی توضیحاتی داده بودیم اما در ادامه مباحث قصد داریم تا درباره قطعات پکیج دیواری و اجزای آن ها صحبت کنیم پس با پارس قطعه همراه باشید...
هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

هر آنچه در مورد فلومتر پکیج شوفاژ دیواری باید بدانید.

فلومتر چیست و چه کاربردی در پکیج شوفاژ دیواری دارد؟ محل قرارگیری فلومتر کجاست؟ ساختار و اجزاء فلومتر چه هستند؟ عیب یابی فلومتر پکیج و نکاتی در مورد تعمیر فلومتر پکیج مطالبی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. فلومتر پکیج در واقع به عنوان یک حسگر دبی سنج در پکیج عمل می­کند و دارای یک ساختار مکانیکی متشکل از حسگر، آهنربا و توربین مغناطیسی (پروانه توربینی شکل) است. هر بار که آب از توربین مغناطیسی فلومتر عبور می­کند، توربین به چرخش درآمده و همزمان دو پلاتینی که در نزدیکی فلومتر قرار گرفته
معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

معرفی بهترین برندهای پکیج در ایران

در این مقاله به بهترین پکیج دیواری های موجود در بازار که از لحاظ کیفیت و عملکرد در سطح بالا و قابل رقابتی قرار دارند و همچنین به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد درصد قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند اشاره خواهیم داشت.
۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری ۸ نکته مهم قبل از خرید پکیج شوفاژ دیواری

پکیج شوفاژ دیواری گازی در کنار مزایایی که ایجاد کرده، نگرانی‌هایی را هم پیش آورده است. مثلا اینکه چطور یک پکیج مناسب انتخاب کنیم و چه راه‌هایی برای کاهش مصرف گاز پکیج دیواری وجود دارد. در این مطلب از مجموعه مقالات پارس قطعه می‌خواهیم به تمام این سوالات پاسخ دهیم و با هم ۱۰ پکیج شوفاژ دیواری گازی پرفروش و محبوب در بازار ایران را هم بررسی کنیم.

پکیج شوفاژ دیواری گازی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، پکیج شوفاژ دیواری گازی یک وسیله‌ی گرمایشی است که علاوه بر تامین آب داغ برای استفاده‌ی روزمره، آب داغ را در لوله‌های شوفاژ هم به جریان می‌اندازد تا فضای خانه گرم شود. اشغال فضای کم و بازدهی بالای این وسیله، آن را به یک سیستم گرمایشی محبوب تبدیل کرده است.

پکیج معمولا روی دیوار آشپزخانه نصب می‌شود و لوله‌های آب مخصوص بخش شوفاژ در خانه کشیده می‌شود. البته امکان اتصال این لوله‌ها به سیستم گرمایش از کف هم علاوه بر شوفاژ وجود دارد. نکته‌ی مهم در استفاده از پکیج، نصب دودکش مخصوص دوجداره یا کواکسیال است. این دودکش علاوه بر هدایت گاز ناشی از سوختن به بیرون، هوای مورد نیاز برای کار پکیج را هم تامین می‌کند.

 

مزایای استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی

استفاده از این سیستم گرمایشی مزایای مختلفی با خود به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تامین آب گرم مصرفی در تمام روزهای سال
  • تعمیر آسان
  • اشغال فضای کم
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش خانه
  • تولید گرمای بیشتر نسبت به وسایل گرمایشی گازسوز دیگر
  • کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات نسبت به سیستم قدیمی شوفاژخانه

ترفندهایی برای کاهش مصرف گاز در پکیج شوفاژ دیواری گازی

اگر مصرف انرژی مدیریت نشود، هزینه‌ی قبض‌هایی که به دست شما می‌رسد سر به فلک خواهد زد. گاز هم یکی از مواردی است که اگر به درستی مصرف نشود، هزینه‌ی آن به صورت تصاعدی بالا می‌رود. همچنین با مصرف بی‌رویه‌ی گاز به شبکه‌ی گازرسانی فشار وارد می‌آید. به همین دلیل بهتر است تمام راهکارها و ترفندهای کاهش مصرف را بدانید تا علاوه بر پایین آوردن هزینه‌ی قبض‌ها، در لیست مشترکین پرمصرف هم قرار نگیرید.

پکیج شوفاژ دیواری گازی یکی از وسایلی است که اگر مصرف آن به درستی مدیریت نشود شما را با قبض‌های سنگین مواجه خواهد کرد. البته نگران نباشید، ۸ ترفندی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

 

۱. انتخاب پکیج متناسب با متراژ خانه

هر پکیج توانایی تولید گرما برای یک متراژ خاص را دارد. اگر توان پکیج شما کمتر از متراژ خانه باشد، به اجبار باید درجه‌ی آن را بالا ببرید تا فضای داخلی گرم شود؛ در نتیجه مصرف گاز بالا می‌رود. پس در زمان خرید پکیج حتما به متراژی که پشتیبانی می‌کند توجه کنید.

۲. نصب پکیج و لوله‌ها به روشی صحیح

با نصب پکیج در نزدیکی محل استفاده از آب گرم، یعنی در نزدیکی شیرهای آب گرم و رادیاتور، می‌تواند مصرف گاز را کاهش دهد. با این کار آب گرمی که تولید می‌شود مسیر کمتری را طی می‌کند و گرمای کمتری از لوله‌ها هدر می‌رود. همچنین نصب پکیج به صورت تراز می‌تواند دستگاه را در بهترین حالت عملکرد قرار دهد تا با مصرف کمترین گاز، بیشترین میزان آب گرم را تولید کند. اگر پکیج کج نصب شود، فرآیند تولید آب گرم با اختلال مواجه می‌شود.

۳. سرویس پکیج به صورت دوره‌ای

پکیج هم، مثل هر وسیله‌ی دیگری، برای داشتن بهترین عملکرد نیاز به رسیدگی و سرویس دوره‌ای دارد. توصیه‌ی متخصصین برای افزایش عمل پکیج شوفاژ دیواری گازی، سرویس منظم با فاصله‌های زمانی ۶ ماه تا ۱ سال است. این کار علاوه بر جلوگیری از ایجاد آسیب‌های جدی، مصرف گاز پکیج را هم کاهش می‌دهد.

۴. عایق بندی لوله‌ها

با عایق بندی صحیح لوله‌های آب گرم خروجی از پکیج، گرمای آب داغ تا رسیدن به شوفاژ یا خروجی شیر آب حفظ می‌شود و هدر نمی‌رود. با انجام این کار دیگر نیازی به افزایش درجه‌ی پکیج برای تامین آب گرم‌تر ندارید.

۵. شست‌وشوی منظم رادیاتورها

کثیف شدن رادیاتورها با گردوغبار یا جرم، عملکرد آن را مختل کرده و مانع از گرم شدن مناسب پره‌ها می‌شود. شاید کمی باورش سخت باشد اما شست‌وشوی منظم رادراتورها با محلول آب و صابون باعث بهبود عملکرد آن و در نتیجه مصرف گاز کمتر می‌شود.

۶. جلوگیری از هدر رفت گرما

با بستن درز درها و پنجره‌ها با کمک درزگیر و استفاده از پرده‌های ضخیم در فصل سرما، می‌توانید به راحتی از هدر رفت گرما جلوگیری کنید و در نتیجه نیازی به افزایش درجه‌ی پکیج ندارید. جلوگیری از ورود هوای سرد به خانه یا بستن مجراهایی که باعث خروج هوای گرم از خانه می‌شوند، تاثیر مستقیمی بر کاهش مصرف گاز دارد.

۶. تنظیم ترموستات

با تنظیم صحیح درجه حرارت ترموستات و کاهش دمای آن می‌توانید تا ۱۰٪ در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید!

۷. هواگیری رادیاتورها

قبل از روشن کردن رادیاتورها باید آن‌ها را هواگیری کنید تا آب به راحتی در تمام پره‌ها جریان پیدا کند. وقتی تمام پره‌های رادیاتور گرم شود، گرمایی که به محیط منتقل می‌کند بیشتر است و در نتیجه مصرف گاز شما هم برای تولید گرما کمتر می‌شود.

۸. استفاده از موکت و پرده‌ی مناسب

یکی از راه‌های هدر رفت گرما و ورود هوای سرد به خانه، پنجره‌ها و کف هستند. با پوشاندن تمام سطح زمین با موکت و استفاده از پرده‌های ضخیم و مناسب فصل زمستان، می‌توانید گرما را تا حد زیادی در خانه نگه دارید.

استفاده از پکیج شوفاژ دیواری گازی در تابستان

با رسیدن روزهای گرم سال دیگر از شوفاژ استفاده نمی‌شود و باید آن را از مدار آب گرم پکیج خارج کنید. با بستن شیر شوفاژها می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. اما نباید فراموش کنید که بعد از بستن شیر شوفاژها، باید دمای پکیج را هم تغییر دهید. بهترین درجه حرارت پکیج برای فصل تابستان ۶۰ تا ۶۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است. آب در این درجه برای شست‌وشو و مصرف روزانه به صورت مناسبی گرم می‌شود.

مشکلات رایج در پکیج شوفاژ دیواری گازی

پکیج دیواری هم مثل هر وسیله‌ی دیگری می‌تواند با مشکلات مختلفی روبه‌رو شود. البته اگر به صورت دوره‌ای سرویس شود بعید است که با مشکل جدی مواجه شود. اما اگر با موارد زیر برخورد کردید حتما باید به سراغ تعمیرکار متخصص و ماهر بروید تا آن را برطرف کند.

  • شیر آب که باز می‌شود کمی طول می‌کشد تا آب گرم شود.
  • آب گرم نمی‌شود.
  • آب بیش از اندازه داغ است.
  • آب به اندازه‌ی کافی گرم نیست.
  • پکیج ناگهان خاموش می‌شود.
  • جرقه یا شعله‌ای در پکیج دیده نمی‌شود.
  • پکیج سروصدای زیادی تولید می‌کند.
  • فشار آب خروجی کم شده است.
  • آب دائم سرد و گرم می‌شود و دمای یکنواختی ندارد.

معرفی ۳ پکیج شوفاژ دیواری گازی پرفروش در بازار ایران

اگر شما هم قصد خرید پکیج دیواری دارید، بد نیست که نگاهی به مدل‌های پرفروش بازار ایران داشته باشید تا انتخاب برایتان آسان‌تر باشد.

۱. بوتان – مدل Perla Pro 24 RSi

بوتان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایرانی تولید کننده‌ی وسایل گازسوز است. پکیج دیواری تولید شده توسط این شرکت هم، مثل بقیه‌ی تولیدات آن، در صدر لیست محبوب‌ترین‌ها و پرفروش‌ترین‌های بازار قرار دارد. این پکیج توانایی تولید گرما برای حداکثر ۲۱۰ متر مربع فضای داخلی را دارد. دودکش ارائه شده همراه با این محصول دوجداره است و علاوه بر خروج گازهای ناشی از احتراق، اکسیژن لازم برای کار دستگاه را هم تامین می‌کند.

نمایشگر دیجیتال نصب شده روی این پکیج به شما امکان برنامه‌ریزی براساس نیازتان و همچنین اطلاع از وضعیت کلی دستگاه را می‌دهد. کدهای عیب‌یابی دستگاه هم در زمان بروز مشکل روی همین صفحه نمایش داده می‌شود. سیستم رسوب‌گیر نصب شده در این پکیج، استفاده از آن در مناطقی که آب پر از املاح رسوبات دارد را آسان کرده است.

 

۲. ایران رادیاتور – مدل L36FF

پکیج ایران رادیاتور، به دلیل عایق‌بندی مناسبی که روی بدنه‌اش دارد، در دسته‌ی محصولات کم‌صدا جای گرفته است. صفحه نمایش عیب‌یاب نصب شده روی آن اطلاعات کامل مربوط به وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد و در صورت بروز مشکل، کد مربوط به آن را می‌توانید روی این صفحه مشاهده کنید.

دو مبدل در این پکیج قرار دارد که یکی آب گرم مصرفی را تامین می‌کند و دیگری، مسئول هدایت آب گرم به سیستم شوفاژها است. در فصل گرم می‌توانید مبدل بخش شوفاژها را ببندید تا آب گرم فقط در شیرها جریان داشته باشد.

 

۳. لورچ – مدل Hero 24000

سومین پکیج پرفروش بازار محصول شرکت لورچ است و توانایی تولید گرما برای فضاهای داخلی تا ۱۳۵ متر را دارد. سیستم عیب‌یاب الکترونیک و سیستم ضدیخ‌زدگی، که تا دمای -۵ درجه از دستگاه پشتیبانی می‌کند، این محصول را به یک محصول کم‌دردسر تبدیل کرده است. شما می‌توانید براساس نیازتان، حداقل و حداکثر دمای آب را در این پکیج تنظیم کنید و از سیستم ضد نوسان دمای آب استفاده کنید تا آب گرم خروجی از شیرها دمایی یکنواخت داشته باشد.